FANDOM

Fernando II (c. 1137 – Benavente, Xaneru ya 21 de 1188), foi rei de LLión de 1157 a 1188. Herdou el Reinu llionés pela muorte de sou pai, Alfonsu VII de Llión (segundu de Castiella), que repartiou el sou Estáu pente los dous fiyos que teníe con Berengaria de Barcelona, Fernando ya Sanchu.

Educación Editar

La sua educación foi confiada al conde galego Fernandu Péres de Trava de la estirpe de los antigos cavalleros de Urraca de Llión, ya dous preceptores ya defensores de sou pai, el Emperador. Dende ceu foi aniciáu nas xeiras del govierno, arodeáu d’importantes magnates de los sous reinos, comu Poncio de Minerva, los condes Ramiro Froilaz, Pedro Alfonso, ya’l própriu Fernándu Péres de Trava.

Eistu propiciou la presión galega pa restaurare la corona de Llión dempués la muorte del rei Alfonsu VII. Dende 1151, en documentos de los reinos de Llión ya Galiza, apaez habitualmente la sua confirmación con el título de rex.

La división de los territórios de sou pai foi acordada nún concílio en Valladolid nel añu de 1155. Neste, determinou-se claramente la atribuición a la sua soberania de Llión ya de Galiza, comu la esclusión de las comarcas de Tierra de Campos, Safagún y’Asturias de Santillana (parte ocidental de Cantabria). La rivalidá pente las ilesias de Santiago de Compostela ya Toledu tamién contribuyíu pa que el testamento d’Afonso VII deixasse Castela ya Toledo a Sancho III; ya Llión ya Galiza a Fernando II.

Entamu del reináu Editar

Algunos meses tras subir al tronu, en mayu ya de 1158 robróu el Tratáu de Safagún col sou harmnu Sanchu III de Castiella, pulo cual concordaran fazer guerra escontra los musulmanes, repartire’l território reconquistáu, nun tentare reunificar dambos los sous reinos, ya repartire el reinu de Pertual (1139). Lintres, la muorte precoce de sou harrmanu arruinou eistos planos ya Castiella restóu dominada pula rivalidá pente las poderosas famílias Castro ya Lara. Asina, lintres la minoridá d’Alfonsu (VIII de Castiella), Fernandu entrou en Castiella en 1159, al frente d’un numberosu exércitu. Desixiu, para ponere fin a la guerra civil que aflixia esti reinu, que los Lara lle entregasen la guarda del rei sou sobriñu, de cuya educación se encarregaria.

En Setembriu ya 27 de 1162 robróu un outru acuordu, el Tratáu d’Agreda, desta vegada col aragonés Alfonsu II, el Castu, ya tres años dempués contraíu matrimoniu con Dª Urraca de Pertual, fiya de D. Alfonsu Henriques, acabando asina la amenaza del poderoso Llión al xoven reinu. Por estas datas restauróu e repoblóu Lledesma ya Cidá Dodrigu. Los habitantes de Salamanca, que tedrian compráu los territórios deisas cidades por una suma considerablel, tomaran armas escontra el rei ya los maxistrados de Lledesma. Fernandu marchóu con los sous caballeiros escontra los revoltosos ya obrigou-yes a devolver la sua cidá.

Los anales Toledanos faen mención a una batalla de la Libriella en 1164, mas de forma tan lacónica que nun ye posíble saber con acierto a quien s’enfrentóu. (Lu más probable ye tar opuosto el rei a la família de los Lara, purquei celebróu pouco dempues la paz con los Lara).

Las duas partes xuntaran-se una vez más en Soria ya concordaram en, pa evitar que Toledu cayese nas manos de los moros, dar Uclés, na fronteira de l’Andalucía, a los caballeros Templarios. El rei de Llión, ainda receloso del rompimientu de la paz estipulada, aliou-se con Sanchu Vi de Navarra pa intimidar a los magnates de Lara, ya asin podere dirixir las suas tropas escontra los almohades, a quienes tomou Alcántara ya Alburquerque.

Conflitu con Pertual Editar

De 1166 a 1168 el rei D. Alfonsu Henriques apodérase de varias prazas pertencientes a la corona llionesa. Fernandu II taba a repoblar Cidá Rodrigu ya el portugues, suspeitando que el sou xenro taba a fortificar la cidá pa lu atacar, envióu un exércitu comandáu pel sou fiyu, el infante D. Sanchu, escontra aqueilla praza. El rei llionés foi en auxíliu de la cidá amenazada ya esbaratóu las tropas portuguesas, en faciendu un grande númberu de prisioneros.

En respuosta, D. Afonso Henriques entróu pula Galiza, tomóu Tuy ya vários outros Castiellos, ya en 1169 atacóu primeiro Cazris. Dempués voltou-se escontra Badahoz na posesión de los sarracenos, mas que perteneceria a Llión, conforme a lu acordá nel tratáu de Safagun robráu con Castiella.

Sicasí, ensin respeitare eistas convenciones nin los llazos de parentescu que lo xunian a Fernando, el rei pertués cercóu Badahoz pa conquistala pa Pertual. Cuando los musulmanes yá taban cercáus na alcazaba, el rei llionés apresentou-se colas suas guestes ya atacóu a D. Afonsu nas ruas da cidá. En camentandu la imposibilidá de caltenere la lluita, Afonsu terá tentado fuyir a caballu, mas al pasar pulas portas mancóuse na coxa contra ún de los fierros que la guarnecian. Fernando tratóu a sou suegru prisioneiro con nobreza ya xenerosidá, chamandu a los sous miyores mélicos para lu tratar.

Eista campaña tevo como resultáu un tratáu de paz pente dambos reinos, robráu en Potevedra, em virtú del qual Afonso foi llibráu, con la única condición de devolver a Fernandu las cidaes de Cáceres, Badajoz, Truhillo, Santa Cruz ya Montánchez, que conquistara al Reinu Llionés. Estabeleciénunse asina las fronteiras de Pertual com Llión ya Galiza. Ya más tarde, cuandu los musulmanes sitianun Santarém, el rei Fernandu II auxilióu imediatamente al rei pertués.

En 1170 Fernandu fundóu la Orden Relixiosa-Militar de Santiagu de la Espada, primeiru cona sée en Cázris ya dempués en Uclés. El oxctivu desta yera protexere los pelegrinos que visitasen el supuesto túmulo del apóstol Santyagu en Compostela.

Dempués de la derrota frente a Afonso I de Portugal, em 1173 los musulmanes fonun escontra los territorios llioneses, en tentandu apoderase de Cidá Rodrigu. Mas Fernandu II, informáu destas intenciones, encerróuse na cidá colas escasas tropas que conseguiu reunire em Llión, Zamora, Sallamanca ya deillos llugares de Galiza, dando orden al resto del sou exército pa reunise lu antes posibre.

Los mouros forann derrotáos ya namái puderan conservare la sua llibertá los que apelaran a una fuga imediata. Pente los cautivos taba Fernandu de Castro, governador de Toledu que abellugara en territorio almohade en 1166. El monarca llionés, comovido pulos sous infortúnios ya en siñal de gratitú pulos servicios prestáoss anteriormente, lu almitióu nuevamente al sou serviciu, oferecendo-ye bienes ya honras.

Tras diez años de matrimonio com Dª Urraca de Pertual, en 1175 el papaAlexandru III declaróu que los consortes yeran parientes en terceiro gráu, purquei yeran dambos nietos de Urraca de Llión ya Tereisa de Llión, fiyas de Alfonsu VI. Suso amenaza de censuras eclesiásticas, fueran obrigáos a separase, con grande pena de Fernandu.

Tiempu dempués casóu nuevamente, con Teresa Nuñez de Lara, fiya del conde D. Nuño de Lara.

Conflitu con Castiella Editar

Por motivos descoñecíos, Fernandu invadiu Castiella en 1178. Tomóu Castroxeriz ya Dueñas antes queAlfonsu VIII de Castiella algamase poñere eistas prazas en estáu de defensa. Una vegada más D. Alfonsu Herríques frayóu los desígnios del rei lionés, ya mandóu al sou fiyu D. Sanchu escontra el sou ex-cuñáu. Pouco se sabe sobru eista guerra, que sedría de corta duración. En 1180 los reis de Llión ya de Castiella encontraranse en Tordesillas, onde pusienun fin al conflitu. Neisi mesmu añu morreria la sua esposa Teresa Nuñez de Lara, al parir un fiyu que falleceria pouco dempués de ñacer. En 1183 resolveria los problemas fronterizos con Castiella mediante el Tratado de Fresno-Lavandera.